1917 | Het hoge winstcijfer van Wilton-Fijenoord over 1916 ten bedrage van f.3.935.725,21 biedt gelegenheid de eerste werkzaamheden van het nieuwe terrein te Schiedam niet langer uit te stellen. Reeds dit jaar wordt een begin gemaakt met het baggeren van een haven en kan men de eerste voorbereidingen treffen voor het graven van een vast bouwdok.
|  |
9-8-1926 | Wilton's Dok- en Scheepswerf ontvangt een telegram met de vraag of men belangstelling heeft voor de reparatie van het Franse passagiersschip 'Paris' van 34.600 ton en een lengte van 230 meter.
De reden is dat het schip, terugkomende van een dokking te Cherbourg, bij het binnenvaren van Le Havre tegen het havenhoofd is gelopen waardoor de huid over een lengte van ongeveer 20 meter is opengescheurd.
Wilton accepteert en het schip komt daarna voor reparatie naar Schiedam. Het is tot dan dan het grootste schip dat ooit de Nieuwe Waterweg binnenvoer. Het schip wordt in Wilton's 46.000 tons dok opgenomen en twee-en-een-halve dag eerder afgeleverd dan met eigenaar Compagnie Générale Transatlantique was overeengekomen..
|  |
29-6-1934 | Eén der grote figuren uit de Wilton familie, de heer Ir. J.H. Wilton overlijdt. Dat is een gevoelig verlies voor de leiding van de onderneming. Meer dan veertig jaar heeft hij zijn beste krachten aan het bedrijf gegeven
|  |