28-2-1950 | De bouw van 148 woningen aan de Hogebanweg zal door het gemeentebestuur worden aanbesteed. Hierbij zullen tevens 5 winkels, 12 garages en 4 bergplaatsen worden gerealiseerd.
De ontwerper is het Architectenbureau Vermeer en Herwaarden te Rotterdam.
|  |
aug 1952 | De bewoners van de Lorentzlaan en de Hogebanweg hebben de Gemeenteraad een schrijven doen toekomen, waarin zij tot uiting brengen, dat een kleuterschool in het nieuwe Oostelijk stadsdeel zeer gewenst is.
|  |
10-9-1954 | Tijdens de gemeenteraadsvergadering deelt wethouder Th.J.L. v.d. Berg mee dat nog dit jaar door de Nederlandse Spoorwegen een begin zal worden gemaakt om de spoorbaan van Delft en van Vlaardingen omhoog te brengen, waarbij tevens de verkeerstunnels gebouwd zullen worden over de Schiedamseweg en bij de 's-Gravelandsekade en dat er bovendien een voetgangers- en rijwieltunnel in het verlengde van de Hogenbanweg komt. Men zal bij dit alles de nodige spoed betrachten zodat verwacht mag worden dat het werk vijf jaar na het begin gereed zal komen. De kosten zullen voor de gemeente resp. f.3.900.000,- en f.600.000,- bedragen. De gemeenteraad besluit hiermee akkoord te gaan.
Door het college van B en W wordt ook besloten contact op te nemen met de gemeente Rotterdam betreffende het verbeteren van de toestand van de Hogebanweg en omgeving.
De Gemeenteraad besluit verder tot vaststelling van de naam Maasboulevard en in beginsel tot de bouw van twee torenflats met in totaal 196 woningen in de omgeving van de Burgemeester van Haarenlaan.
|  |